"Úgy szeretném felkutatni, körbevinni, megmutatni mindent, ami szép, miben szíved-lelked gyönyörködnék. Annyi szép van. Annyi kis csoda..."

Anyámról álmodtam


Megint Anyámról álmodtam az éjjel,

ezüstös haján megcsillant a fény,

ajka mosolygott, s szeme olyan kék volt,

mint az augusztusi kéklő, tiszta ég.

Halkan hívott, s a vállam simogatta,

arcára néztem s láttam, mily fehér,

barázdát szántott a zord idő rája,

de nekem így is szebb volt bárkinél.

Ma már arcát csak álmaimban látom,

bár a fiókban ott lapul a kép,

amelyen arca szinte még sugárzik,

s szinte hallom hangját, ahogyan beszél.

Olyankor fáj. És megadnék mindent,

ha csak egyszer is jönne még felém,

hogy elmondjam néki, mennyire hiányzik,

s mióta elment, szívem csupa dér.

Akkor még én is sokkal ifjabb voltam,

s nem sejtettem, hogy mennyire nehéz

nélküle minden, s olyan árva lettem,

mint az őszi szélben hulló falevél.

Látod, Anya? Már öreg lettem én is.

Arcom fakul, s már hajam is fehér,

s most a gyermekeim én is éppúgy várom,

épp olyan féltőn, mint te egykor rég.

Az én időm is már lassan télbe fordul,

s már csak álmaimban indulok feléd,

de ugyanúgy élsz az emlékeimben,

s hiányzol, Anya! Ugyanúgy, mint rég.

(Meggyesi Éva)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése