"Úgy szeretném felkutatni, körbevinni, megmutatni mindent, ami szép, miben szíved-lelked gyönyörködnék. Annyi szép van. Annyi kis csoda..."

Árva-ház


Pattan a lakat, nyög a zár

ahogy megmozdul a kilincs,

vállam fölött beszökő fény

lopva les be, de benn már senki sincs.


Repedezett a mennyezet,

mint kapától feltört tenyér,

közepén életvonal fut,

de deltaágra szakad, véget ér.


Agg mész sárga pora pereg,

bennük apám utolsó sóhaja

elterül a beton padlón,

és eltűnik, mint vizes lábnyoma.


Ágyán csak emléke pihen,

cipőim suttogva lépnek,

tenyerem langya élt simít

a lepedőn gyűrődő emléknek.


Pók szalad, nézem keresztjét,

közben szövöm lyukas imám,

de fonalam hamar elfogy,

soha nem volt fekete bibliám.


Az asztalon gyertya csonkja,

a kanóc viaszba zárva,

piros fejű gyufaszálak

már nem indulnak tüzes csatára.


Utolsó beszélgetésünk

szavai keringnek bennem,

ő már beteg volt, de tréfált,

én belül sírtam, kívül nevettem.


Ősz hajába bújt a tavasz,

arcán virult a pipacs láz,

mikor elbúcsúztam tőle,

nem tudtam, Isten rá már nem vigyáz.

(Tóth János Janus)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése