"Úgy szeretném felkutatni, körbevinni, megmutatni mindent, ami szép, miben szíved-lelked gyönyörködnék. Annyi szép van. Annyi kis csoda..."

Isten ott él bennem

 Isten ott él bennem,

hiszen ő teremtett, 

rámásolta arcát arcomra,

belém lehelte lelkét,

évmilliókkal ezelőtt

ő álmodott meg magának engem,

mert mindennél jobban vágyik 

kettesben lenni velem,

és nem baj, hogy nem vagyok rá méltó,

van hatalma méltóvá tenni engem.

Persze a saját kis gondjaim, bajaim,

életem, vágyaim, sebzettségeim

annyira zsibongnak koponyámban,

hogy ha leülök vele kettesben,

nyilván rám tör az érzés:

igazából magamra maradtam.

Még jó, hogy évezredekkel ezelőtt

mások fülébe súgta igéit, 

dünnyögjék tovább fülből fülbe,

felüthetem a Könyvet,

amibe mindezt feljegyezték,

és olvashatom belőle, 

amit nekem szeretne mondani:

„gyermekem vagy örökké,

magamból szültelek téged

a hajnalcsillag előtt, 

kedvem telik benned,

legyél folyóvíz mellé ültetett fa,

zöldellj minden időben,

elárasztalak édességgel,

mert nem a pusztítás, 

hanem az élet Istene vagyok, 

azt akarom, 

hogy ne a halál árnyékában ülj, 

hogy életed legyen,

és túlcsorduló bőségben legyen”

És minél többet olvasom, 

annál jobban felismerem a hangját, 

és hálát adok mindazért,

amit kaptam, láttam, ízleltem, 

mert a hálaadás a beszélgetés előszobája,

és dicsérem őt a tengerekért, a vulkánokért,

a paradicsommadarakért és a csikóhalakért,

mert a dicséret a szeretet pecsétje,

és minél többet kérdezgetem,

annál biztosabban jön a válasz,

SMS-ben, szóban, kutyaugatásban,

autók rendszámtábláin, óriásplakáton,

dalokban, képekben, álmokban, 

mások szavaiban. Lassú folyamat,

de tartós örömöt, békét ad, 

bekapcsol a kegyelem hatalmas

áramlásába.

(Lackfi János)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése