"Úgy szeretném felkutatni, körbevinni, megmutatni mindent, ami szép, miben szíved-lelked gyönyörködnék. Annyi szép van. Annyi kis csoda..."

HALLOD-E, TE TÜKÖRKÉPEM


Hallod-e, te tükörképem,

Apukám volt ilyen éppen.

Ne mocorogj, maradj szépen,

Mint nagyanyám régi képen.

Az ő arcuk az én arcom,

Ők álmodnak, ha én alszom,

Az ő szemük az én szemem,

A fejükkel emlékezem.

Fenn élnek ők a padláson,

A határba mind kilásson.

Kinn élnek a temetőben,

Ha kiszöknek énbelőlem.

Énbelőlem bár kilépnek,

Éjjel-nappal velem élnek,

A fejemet simogatják,

A vállamat lapogatják.

Lapogatják a vállamat,

Alusznak a szívem alatt.

Ha lefekszem, ha felkelek,

Kezük fogom, mint egy gyerek.

Ha én nézek, ők is néznek,

Esznek velem lépesmézet.

Ha én megyek, ők is mennek

Útjain a végtelennek.

(Lackfi János)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése